Digital signering

Kontek har i samarbete med Verified lanserat en lösning för digital signering av dokument med hjälp av BankID (SE/NO). Med digital signering kan enkelt signera och hantera dokument vart du än befinner dig och alla dokument sparas på samma enhet vilket effektiviserar ditt arbete.

Fördelar med digital signering

Genom digital signering kan du ta ut sekretessavtal, anställningsavtal, HR-blanketter, CV och andra typer av blanketter i Kontek HRM och skicka dem för digital signering via Verified. 

Med digital signering får du som chef och personalansvarig en komplett översikt över alla pågående och signerade dokument och kan arbeta i ett och samma system med dokumenthanteringen.

För att komma igång med tjänsten behöver du använda/ha tillgång till delsystemet Kontek HRM Employee samt ha tilläggsmodulen för e-signering och ett avtal med Verified.

Fördelar;

  • alla dokument och avtal på ett ställe
  • åtkomst till alla dokument vart du än befinner dig
  • möjlighet att få med ditt bolagsnamn vid signeringar
  • aktuell status och översikt av alla dokument i ett och samma system
  • som administratör har du smidig åtkomst till alla dokument både via Kontek HRM och Verified
  • möjlighet att ställa in och skicka automatiska påminnelser
  • signeringsordning - välj om mottagarna ska signera i tur och ordning eller om alla kan signera dokumentet parallellt
  • möjlighet att skicka avtal och dokument till extern part som inte finns inlagda i systemet 
  • möjlighet till autentisering vid öppnande av dokument för att säkerställa identitet

Kontakta Anneli

Flera företag inser fördelen med att digitalisera sina processer och efterfrågan på digital signering ökar. Ring mig eller någon av mina kollegor så hjälper vi dig att komma igång!