Lönekonsult

Som lönekonsult på Kontek har du alltid kundens bästa i fokus och du besitter en specialistkunskap inom löneområdet.

Arbetsuppgifter
  • Administrerar lönehanteringen för våra kunder.
  • Hanterar hela löneprocessen.
  • Utför löneberedningsrutiner och löpande lönearbete.
  • Hanterar anställningsformer och tillämpning av arbetsrätt och avtal i löneberedning, löneformer och lönedelar.
  • Sammanställer underlag för statistik, pensions- och försäkringsärenden.
  • Råder kunden utifrån kunskap om skatter, avgifter, lagar, regler, kollektivavtal.
Bakgrund och erfarenhet
  • Kunskap inom lön.
  • Meriterande med kunskap inom ekonomi- och personaladministrativa frågor.
Färdigheter
  • Kundfokus och kundkommunikation.
  • Noggrann och strukturerad.
  • Självgående med god förmåga att ta eget ansvar.
  • Flexibel och serviceminded.
Mål och drivkrafter
  • Gillar att jobba med frihet under ansvar.
  • Alltid mån om att det ska bli rätt.
  • Vilja och intresse att vara påläst 
  • Vilja och intresse att hjälpa såväl kollegor som kunder.
Arbetsmiljö
  • Kontorsarbete.
  • Ojämn arbetsbelastning sett över månaden.
  • Resor i viss mån.